0

تبادل تجربیات در حوزه کنترل بیماری‌های واگیر/علاقمندی قطر برای همکاری با وزارت بهداشت ایران

تبادل تجربیات در حوزه کنترل بیماری‌های واگیر/علاقمندی قطر برای همکاری با وزارت بهداشت ایران
بازدید 6

به گزارش وبدا، دکتر علیرضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در این دیدار گفت: ارتباطات مناسب و رو به رشدی در حوزه سلامت در دو کشور وجود دارد.

 

دکتر رئیسی با بیان اینکه دو کشور دارای ظرفیتهای خوبی در زمینه های زیر ساختهای بهداشتی، کنترل بیماری ها، نظام دیجیتالی سلامت و سایر حوزه ها هستند، گفت: ما می توانیم با توسعه همکاری این ظرفیتها را افزایش دهیم. 

 

معاون بهداشت وزارت بهداشت اظهار داشت: کرونا به ما نشان داد که برای سالم بودن کشورها، باید سایر کشورها سالم و عاری از بیماری باشند.

 

 دکتر رئیسی پیشنهاد داد که کشورهای ایران، قطر و دیگر کشورهای علاقمند در حوزه کنترل بیماری های واگیر همکاری داشته و با تشخیص زود رس بیماری و تبادل اطلاعات، بتوان بیمارهای واگیر را کنترل کرد.

 

 دکتر نیکنام دستیار ویژه وزیر و مدیرکل همکاری های بین الملل نیز در این دیدار ضمن تشکر از دولت قطر و وزیر بهداشت قطر برای میزبانی هفتاد و یکمین اجلاس کمیته منطقه مدیترانه شرقی اظهار داشت: دو سند با وزارت بهداشت قطر در حال امضا بوده و کار گروه همکاری دو کشور در حال شکل گیری می باشد. 

 

وی اظهار امیدواری کرد که‌ با انجام این دو کار همکاری بین دو کشور گسترش یابد.

 

 دکتر صالح عمری معاون بهداشت وزارت بهداشت قطر نیز گفت: وزارت بهداشت قطر دارای توانمندی زیادی در حوزه سلامت است و ما علاقمند به همکاری با وزارت بهداشت ایران هستیم.

 

ﻫﻔﺘﺎﺩ و یکمین ﻧﺸﺴﺖ ﮐﻤﯿﺘﻪ ﻣﻨﻄﻘﻪ ﺍﯼ ﺩﻓﺘﺮ ﻣﺪﯾﺘﺮﺍﻧﻪ ﺷﺮﻗﯽ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺟﻬﺎﻧﯽ ﺑﻬﺪﺍﺷﺖ (امرو) ﺑﺎ ﺷﻌﺎﺭ «سلامت موضوع فرامرزی: اقدام، دسترسی، برابری» ﺩﺭ ﺷﻬﺮ دوحه قطر ﻭ ﺑﺎ ﺣﻀﻮﺭ همه ﮐﺸﻮﺭﻫﺎﯼ ﻋﻀﻮ در حال برگزاری است.

 اجلاس سالیانه کشورهای عضو منطقه مدیترانه شرقی، یکی از مهمترین رویدادهای منطقه ای در راستای تصمیم سازی و تنظیم سیاست های سلامت منطقه است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *