0

انگ‌زدایی از صرع، احتمال موفقیت درمان آن را افزایش می‌دهد

انگ‌زدایی از صرع، احتمال موفقیت درمان آن را افزایش می‌دهد
بازدید 8

به گزارش وبدا، دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در افتتاحیه بیست و یکمین کنگره صرع ایران که امروز چهارشنبه به همت انجمن صرع و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی در تالار امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد، با اشاره به اهمیت بیماری صرع در نظام سلامت کشور،میزان بروز این بیماری در کشور را بالاتر از نرم جهانی عنوان کرد.

وی حوادث ترافیکی و تروماهای ترافیکی، مصدومیتها و حوادث شغلی در محیط کار را برخی از دلایل ابتلا به صرع برشمرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به ارتباط مستقیم درمان و کنترل صرع و اجرای به موقع و بهنگام یک برنامه منسجم درمانی، بر ضرورت انگ زدایی از بیماری صرع در فرهنگ کشور تاکید کرد.

وی خاطرنشان کرد: انگ زدایی صرع باعث می‌شود بخشی از اضطراب بیمار کاهش یابد و امکان مراجعه زودرس‌تر و درمان موفق تر برای بیمار فراهم شود.

به گفته دکتر زالی 70 درصد بیماران صرعی با درمان های متداول طبی قابل درمان هستند و 30 درصد باقی به مداخلات پیشرفته‌تر نیاز دارند که توسط متخصصان مغز و اعصاب انجام می‌شود.

وی با اشاره به وجود ارتباط تنگاتنگ کیفیت زندگی و درمان صرع افزود: امروزه پروتکل تشخیص صرع مقاوم به درمان تغییر یافته و با اقدامات جراحی به موقع بیمار سریعتر و بهتر درمان می شود.

دکتر زالی در بخش دیگری از سخنان خود کاربرد هوش مصنوعی در سطوح مختلف زندگی بشر از جمله علوم پزشکی را رو به تزاید و گسترش عنوان کرد.

وی با اشاره به کاربرد هوش مصنوعی در درمان بیماران صرعی و تشخیص بهتر کانونهای صرعی یادآور شد: از ظرفیت هوش مصنوعی می‌توان در پیش آگهی، تشخیص، طرح درمان و درمان بهتر و دقیقتر بیماری صرع بهره گرفت.

دکتر زالی گجتهای پوشیدنی را نوعی دیگر از کاربردهای هوش مصنوعی در پزشکی برشمرد که به مانیتورینگ بیماران صرعی و در نتیجه تشخیص به موقع و برنامه‌ریزی بهتر برای درمان بیمار کمک می‌کند.

دکتر زالی در این کنگره که در آن از دکتر محمد قدسی استاد جراح برجسته مغز و اعصاب کشور به عنوان چهره برتر جراحی مغز و اعصاب تجلیل شد، شخصیت اجتماعی دکتر محمد قدسی را ستودنی برشمرد.

وی دکتر محمد قدسی را استادی برجسته و از پیشتازان نگاه حرفه ای به جراحی اعصاب کشور و ممزوج کردن اخلاق حرفه‌ای با مشی حرفه‌ای در کشور برشمرد.

دکتر زالی افزود: دکتر قدسی اقدام به راه اندازی فلوشیپ‌های جراحی اعصاب در کشور از جمله جراحی قاعده جمجمه کرد و هم اکنون متخصصان تربیت شده این رشته در نقاط مختلف کشور در حال خدمت رسانی هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به نقش موثر و خدمات ارزنده دکتر قدسی در امور خیر و کارهای عام المنفعه و تشکیل تیم های بهداشت و درمان در دوران دفاع مقدس و در حوزه‌های مختلف آموزش، پژوهش، درمان و مدیریتی از وی به عنوان یک جراح برجسته و چیره دست و شخصیتی جامع الاطراف در ساحت ملی تقدیر کرد.

دکتر محمود معتمدی رییس انجمن مغز و اعصاب ایران در این مراسم با اشاره به تلاشهای استاد محمد قدسی وی را استاد پیشکسوت در زمینه تشخیص و جراحی و درمان صرع و اپیلپسی عنوان کرد.

وی یادآور شد که در فرهنگ اصیل ایرانی طبیب و طبابت با حکمت و حکیم همراه است و استاد قدسی را نمونه بارز یک طبیب حکیم برشمرد که فروتنی و خضوع وی زبانزد تمام اساتید و همکاران است.

دکتر محمود محمدی رییس کنگره نیز ضمن تقدیر از زحمات دکتر قدسی وی را بزرگترین چهره کشور در جراحی صرع عنوان کرد.

وی با اشاره به چند تخصصی بودن درمان صرع، یادآور شد: در کنگره امسال این موضوع مدنظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به پیشرفت کاربردهای هوش مصنوعی در پزشکی یادآور شد که در پنلی تخصصی این موضوع در این کنگره سه روزه مورد بررسی قرار می گیرد.

دکتر سید ابراهیم کتابچی رییس انجمن جراحان مغز و اعصاب نیز با اشاره به ویژگی‌های برجسته دکتر قدسی وی را نمونه عملی و بارز از تقوی عملی، احتماعی و اخلاقی برشمرد و از این استاد برجسته کشور تجلیل کرد.

وی در ادامه با ذکر خاطراتی به تلاش‌های دکتر قدسی در راه اندازی بخش درمان صرع در بیمارستان سینا، راه اندازی مرکز تحقیقات تروما و راه اندازی جراحی قاعده جمجمه اشاره کرد.

دکتر قدسی نیز ضمن تقدیر از حسن ظن برگزار کنندگان این مراسم، و دستاوردهای خویش را مرهون حمایتهای خانواده و به ویژه همسرش عنوان کرد.

براساس این گزارش در خاتمه این مراسم که با حضور جمع کثیری از متخصصان و صاحب‌نظران مغز و اعصاب کشور برگزار شد، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی از سوی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، انجمن جراحان مغز و اعصاب ایران، انجمن صرع ایران، انجمن مغز و اعصاب ایران از دکتر قدسی تقدیر و همچنین مدال افتخار دانشگاه علوم پزشکی تهران از سوی رییس دانشگاه به وی اهدا شد

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *