0

آغاز دومین دوره واکسیناسیون اهداکنندگان خون علیه هپاتیت B

آغاز دومین دوره واکسیناسیون اهداکنندگان خون علیه هپاتیت B
بازدید 6

به گزارش وبدا، سرپرست دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان ضمن اعلام این مطلب گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و سازمان انتقال خون، اهداکنندگان متولد پیش از سال 1368 با هدف ریشه کنی هپاتیت B در کشور برای دومین بار واکسینه می شوند.
دکتر سید محمدرضا شاه احمد قاسمی افزود: براساس بیانیه سازمان جهانی بهداشت، دولت‌ها و مردم می‌بایست برای پیشگیری، تشخیص و درمان هپاتیت‌های ویروسی کوشا باشند تا ریشه کنی (zero risk) هپاتیت در سال 2030 میلادی محقق شود.
سرپرست دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان افزود: طی این طرح افراد متولد پیش از 1368 که سابقه اهدای خون داشته اند و تاکنون واکسن دریافت نکرده اند، می توانند با مراجعه به مراکز اهدای خون معرفی نامه دریافت نمایند و به مراکز واکسیناسیون مربوط، مراجعه کنند.
گفتنی است این طرح برای بار اول بین سالهای 1397 تا 1398 اجرا شد و طبق اعلام مرکز مدیریت بیماری های واگیردار، تعداد 201 هزار و 474 مرد و 47 هزار و 785 زن در این طرح واکسینه شدند.
این واکسن در سه نوبت طبق برنامه زمانی اعلام شده باید به شخص تزریق شود و بعد از دریافت دوز سوم واکسن، مصونیت در مقابل این بیماری صورت می گیرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *