0

آذربایجان شرقی خیرین سلامت بی شماری دارد/ توسعه سلامت در کشور با همراهی و مشارکت خیرین محقق می شود

آذربایجان شرقی خیرین سلامت بی شماری دارد/ توسعه سلامت در کشور با همراهی و مشارکت خیرین محقق می شود
بازدید 6

به گزارش وبدا، دکتر علی جعفریان امروز دوشنبه 7 آبان ماه در آیین تکریم و معارفه رئیس و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تبریز با بیان اینکه وظیفه مدیران تسهیل امور و جهت دهی درست برای کارکنان است، گفت: همکاران هیات علمی، پزشکان، دستیاران، کادر پشتیبانی و دانشجویان، ارکان اصلی دانشگاه ها هستند و نتیجه‌ای که به مردم می‌رسد، محصول تلاش آنهاست.

 وی با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی تبریز از دانشگاه‌های تیپ یک کشور است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه این دانشگاه علاوه بر تربیت تعداد زیادی نیروی متخصص و فوق تخصصی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم استان آذربایجان شرقی، تعداد زیادی عضو هیات علمی و حدود ۱۰ هزار دانشجو، 26 بیمارستان و 5 هزار تخت بیمارستانی دارد.

به گفته دکتر جعفریان، در شروع کار دولت، وزیر بهداشت تلاش زیادی برای پرداخت مطالبات جامعه پرستاری کرد که منجر به پرداخت بخشی از این مطالبات شد. یکی از وظایف ما به عنوان متولی نظام سلامت این است که بتوانیم خدمات سلامت اعم از پیشگیری و درمان را به صورت عادلانه، در دسترس و با کیفیت ارائه کنیم.

جانشین وزیر بهداشت کار در حوزه سلامت را بدون توقف و مستمر دانست و گفت: وقتی با کمبود و مشکل تامین منابع مالی رو به رو می‌شویم، کار و خدمت در حوزه سلامت تعطیل نمی‌شود درحالی که اگر چرخ صنعت نچرخد تعطیل می‌شود. خدمات حوزه سلامت باید به بهترین کیفیت انجام شود و همه نیز این انتظار را دارند که پزشک و کادر درمان خوش اخلاق و سرحال باشد. بنابراین هدف ما تامین منابع است تا کارمان را به درستی انجام دهیم نه اینکه به دنبال منافع خودمان باشیم.

وی با تقدیر از خدمات ارزشمند کادر سلامت در همه عرصه ها، زمان ها و بحران ها، گفت: در سال‌های اخیر در عرصه پزشکی دچار عقب افتادگی شده ایم که این امر به دلیل دو محدودیت بزرگ است؛ یکی محدودیت منابع که از نظر تکنولوژی و فناوری ما را عقب می‌اندازد و یکی دیگر هم محدودیت ارتباطات است که اگر ارتباطات علمی ما با دنیا به درستی برقرار نشود نمی‌توانیم آن سطح را حفظ کنیم.

پزشکیان از دیرباز به اخلاق مداری معروف بوده اند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز در این مراسم با بیان اینکه اگر یک پزشک سیاست را بداند اشکالی ندارد اما نباید با ورود به بحث‌های سیاسی وظیفه‌ اصلی خود را فراموش کند، گفت: وظیفه اصلی پزشکان ارتقای سطح سلامت جامعه و مداوای بیماران است.

حجت الاسلام و المسلمین احمد مطهری اصل با تاکید بر اهمیت دور بودن مسائل حاشیه ای از نظام سلامت، یادآور شد: پزشکان از دیرباز به اخلاق مداری معروف بوده اند. اخلاق مداری باید در دانشکده‌ها آموزش داده شود.

از نیرو‌های جوان در مدیریت میانی استفاده خواهیم کرد

دکتر احمدرضا جودتی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم، با تاکید بر اهمیت حفظ و ارتقای جایگاه نیروهای بهداشتی و درمانی، تاکید کرد: از همه افرادی که تجربه و سابقه کاری دارند و همچنین جوانان در مدیریت دانشگاه استفاده خواهیم کرد. هدف ما حذف کردن هیچ گروهی نیست و امیدواریم بتوانیم با مشارکت اعضای دانشگاه، مشکلات را حل کنیم.

در این مراسم همچنین دکتر بهمن نقی پور، رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تبریز گزارشی از عملکرد این مجموعه ارائه کرد.

بازدید از خوابگاه تلاش، مرکز جامع خدمات سلامت و بیمارستان مردانی آذر

دکتر جعفریان در سفر به تبریز همچنین از مجتمع خوابگاهی تلاش دانشگاه علوم پزشکی تبریز، مرکز جامع خدمات سلامت چشم انداز در حاشیه شهر تبریز و نحوه ارائه خدمات در برنامه پزشکی خانواده و بیمارستان کودکان مردانی آذر تبریز بازدید کرد.

 

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *