0

تجربه موفق کرمانشاه در اجرای برنامه سلامت خانواده

تجربه موفق کرمانشاه در اجرای برنامه سلامت خانواده
بازدید 26

به گزارش وبدا، دکتر قباد محمدی، در همایش بین المللی پوشش همگانی سلامت با برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع، درخصوص تجربه موفق دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در اجرای برنامه سلامت خانواده، گفت: در استان کرمانشاه ۶ شهر را تحت پوشش برنامه سلامت خانواده قرار دادیم.
وی گفت: با اجرای برنامه سلامت خانواده در این شش شهرستان شاخص های بهداشتی ارتقای قابل توجهی پیدا کرد، برای مثال مراقبت مادران باردار از ۹۰ درصد به ۱۰۰ درصد، مراقبت نوزادان از ۵۹ درصد به ۸۵ درصد و مشاوره فرزندآوری از ۶۲ درصد به ۹۸ درصد رسیده است.
دکتر محمدی ادامه داد: مراقبت از بیماران مبتلا به فشارخون (ماهانه)، از ۵۴ درصد به ۸۰ درصد و مراقبت از بیماران دیابتی از ۳۵ درصد به ۷۵ درصد رسیده است.
وی با بیان اینکه غربالگری سرطان پستان، روده بزرگ و دهانه رحم نیز در این شهرها در ۸ ماهه گذشته افزایش قابل توجهی داشته است، تصریح کرد: تعداد ارجاع بیماران از سطح یک به سطح سه نیز افزایش داشته است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پوشش واکسیناسیون از ۹۷ درصد به ۱۰۰ درصد را از دیگر اقدامات موفق استان معرفی کرد و گفت: شناسایی بیماران مبتلا به ایدز نیز از پیشرفت خوبی برخوردار بوده است./۲۰۷

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *