0

اصفهان، الگوی مناسبی برای انتقال دانش پزشکی به کشورهای منطقه

اصفهان، الگوی مناسبی برای انتقال دانش پزشکی به کشورهای منطقه
بازدید 23

به گزارش وبدا به نقل از خبرگزاری صدا و سیمای مرکز اصفهان، دکتر حنان بلخی، مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت در اولین سفر کاری حوزه فعالیت جدید خود به ایران در نشستی با فعالان حوزه سلامت کشور و اصفهان به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان حضور یافت و در جریان پیشرفت های علمی و پژوهشی این استان در حوزه سلامت قرار گرفت. 
 
وی با بیان اینکه فعالیت‌های علمی، بهداشتی و پژوهشی در این شهر و کشور چشمگیر است، مطالعه و پژوهش های پزشکی را در اصفهان اجرایی شده دانست و افزود: تمایل داریم این فعالیت‌ها را به عنوان الگو در دیگر کشور‌های منطقه ارائه و استفاده کنیم.
 
مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت اضافه کرد: فعالیت پژوهشکده قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به عنوان همکار سازمان جهانی بهداشت در حوزه علم، تحقیق و سلامت جامعه، مثال زدنی است.
 
بلخی، فاجعه غزه را دردناک اعلام کرد و گفت: سازمان جهانی بهداشت از ابتدا پیگیر موضوع بود و حمایت و کمک به مردم غزه ادامه دارد و اعتقاد ما برقراری آتش بس و صلح در منطقه است. 
 
دکتر شیرانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان نیز در این نشست با اشاره به رتبه هزارم این دانشگاه در جهان و ۲۵۰ تا ۳۰۰ در آسیا، گفت: بیشترین شیب تولید علم در منطقه مربوط به ایران است. 
 
وی گفت: در استان اصفهان بیش از چهار هزار و ۹۰۰ پزشک متخصص و دو هزار و ۵۰۰ مقاله چاپ شده معتبر داریم.
 
دکتر شیرانی، به شاخص‌های دیگر پیشرفت حوزه سلامت در کشور هم اشاره و اعلام کرد: شاخص امید به زندگی در بدو تولد به عنوان یکی از شاخص های مهم حوزه سلامت در بین مردم ایران از ۵۵ سال در اوایل انقلاب به ۷۷ سال رسیده است.
 
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: ما پزشکان به عنوان وظیفه انسانی، اسلامی و پزشکی نسبت به حوزه سلامت در هر کشور و سرزمینی از جمله غزه دغدغه مند هستیم و نمی‌توانیم ساکت باشیم.
 
دکتر فرشیدی، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز در این نشست با بیان اینکه اصفهان در شاخص‌های حوزه سلامت از استاندارد کشوری هم جلوتر است، از تلاش های مسئولان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در تامین سلامت مردم این استان تقدیر کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *