0

سلامت، مقدمه تعلیم و تربیت است/تاکید بر عمق بخشی به سواد سلامت دانش آموزان

سلامت، مقدمه تعلیم و تربیت است/تاکید بر عمق بخشی به سواد سلامت دانش آموزان
بازدید 19

به گزارش خبرنگار وبدا، دکتر صادق ستاری‌فرد معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش  در نشست “مشارکت سازمان های دولتی و نهادهای مردمی در ارتقای سلامت دهان و دندان جامعه” که در زمینه “پویش کشوری سلامت دهان و دندان” برگزار شد، اظهار داشت: سلامت مقدمه تعلیم و تربیت است و بدون شک هرگونه نقصی در سلامت تعلیم و تربیت را با اخلال مواجه خواهد کرد.
 
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در تائید سخنان خود به شیوع و گسترش دو ساله اپیدمی کرونا از اواخر سال ۹۸ در کشور و تعطیلی و مجازی شدن مدارس در کشور اشاره کرد.
 
دکتر ستاری فرد تاکید کرد: سبک رفتاری و تغذیه دانش‌آموزان ایجاب می‌کند به حوزه بهداشت دهان و دندان توجه بیشتری صورت گیرد. دوران سنین آموزشی در مدرسه فرصتی برای یادگیری عمیق و نهادینه شدن سلامت، خودمراقبتی و دیگر مراقبتی است.
 
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: امروزه برخی دانش آموزان از مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی ابا دارند و دچار استرس می شود و بنابراین می توان با عمق بخشیدن به سواد سلامت دانش آموزان این مسئله را حل کرد.
 
دکتر ستاری با تاکید بر اینکه مدرسه نقطه اتکا پیشرفت است، تصریح کرد: اگر توجه به بهداشت و سلامت را از مدرسه آغاز کنیم قطعا جامعه هم  به بهداشت و سلامت توجه خواهد کرد. 
 
او مقدمه سلامت را بهداشت و پیشگیری عنوان و در همین رابطه تاکید کرد: امروز بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ مراقب بهداشت حضور دارند و مراقبان بهداشت در ۱۶ دانشگاه علوم پزشکی کشور دوره های علمی را طی می کنند.
 
دکتر ستاری در پایان تاکید کرد: همه ما موظفیم که برای تربیت نسلی سالم تلاش کنیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *