0

آغاز به کار اولین دوره تربیت مربی مهدویت ویژه اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی در خزرآباد ساری

آغاز به کار اولین دوره تربیت مربی مهدویت ویژه اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی در خزرآباد ساری
بازدید 27

 
به گزارش وبدا، حجت الاسلام محمد محمدیان عضو شورای نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاهها در مراسم افتتاحیه دوره تربیت مربی مهدویت ویژه اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی به موضوع هدایت انسانها و انواع آن اشاره کرد و گفت: سوالی که همیشه بشر در طول تاریخ در ذهن دارد و از سوالات بنیادی انسانهاست، این است که چرا خدا ما را آفریده است و هدف از خلقت آفرینش چیست.
 
وی اظهار کرد: ما اولا باید بدانیم به عنوان یک مخلوق خداوند کجا هستیم و بنا است به کجا برویم اما موضوعی از اهمیت خاصی برخوردار است این است که باید بدانیم از چه مسیری باید عبور کنیم و سالم ترین، نزدیک ترین و زیباترین مسیر را برای رسیدن به هدف باید در ذهن خود داشته باشیم.
 
حجت الاسلام محمدیان خاطرنشان کرد: اگر خوب هضم کنیم که خداوند برای چه ما انسانها را آفریده و ما از کجا آمده ایم و به کجا می رویم، بدون شک مسیر و راهی که برای رسیدن به هدف طی خواهیم کرد برای مان روشن و آسان تر است.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود به رحمتهای الهی اشاره کردو گفت: رحمت خداوند دو نوع است یکی رحمت عام که عمومی و برای همه موجدات از جمله جمادات، نباتات، حیوانات، انسانهای مومن، کافران، انسانهای خوب، بد و… است و دیگری رحمتهای خاص خداوند است که مخصوص مومنان و افرادی است که باید تلاش کنند تا آن را به دست آوردند و در واقع رحمت عام مقدمه و بستر رسیدن به رحمتهای خاص است و تمام قرآن در یک جمله خلاصه می شود که انسانها بناست از رحمت عام به رحمت خاص منتقل شوند.
 
 
محمدیان به فلسفه آفرینش انسانها اشاره کرد و گفت: هدف از آفرینش انسانها از سوی خداوند این است که بشریت از رحمت او بهره مند شوند و خداوند هیچ نیازی به محبت انسانها ندارد و خداوند هیچ نیازی به عبودیت ما ندارد. اگر انسانها می خواهند از رحمت خاص خداوند بهره مند شوند راهش عبودیست است و اینکه عبد و تسلیم پروردگار را بپذیرند.
 
وی قرآن را کتاب عبودیت عنوان کرد و گفت: عبودیت برای رسیدن به رحمت است و خداوند نیازی به عبودیت ما ندارد. عبودیت شکل گرفت و ما توانستیم لباس بندگی را به تن کنیم.
 
محمدیان به آیات ۱۶ الی ۱۸ سوره انبیاء اشاره کردو گفت: خداوند در قرآن می گوید بندگان من بدانید این آسمان و این زمین و هرچه بین آن است دارای حکمت است و ما شما را برای بازی نیافریدیم بلکه می خواتهیم حق را بر سرباطل بکوبیم. در واقع هستی آفریده شد برای اینکه حق را به سمت باطل پرتاب کند
 
وی گفت: هدف از آفرینش انسانها این است خدا می خواهد انسانها به درجه علم وآگاهی برسند چرا که خداوند بر همه چیز علم دارد.
 
 
عضو شورای نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاهها در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بیش از صد آیه در قرآن به این موضوع تاکید دارد که خدا می گوید اگر جریان حق ایستادگی ومقاومت کند ولو امکانات ونفراتش حداقلی باشد، حتما حتما پیروز می شود.این سنت الهی است که جریان حق اگر در مقابل باطل بایستد و سستی نشان ندهد، حتی اگر تعدادشان اندک وامکاناتشان ناچیز باشد، حتما به پیروزی خواهند رسید وتاریخ همواره این موضوع را ثابت کرده است .
 
حجت الاسلام محمدیان به مباحث پیرامونی حق و باطل در اندیشه قرآنی اشاره کرد و با بیان این که ابعاد مختلف و گستره وسیع حق و باطل مورد توجه قرآن کریم قرار گرفته است، گفت: این از اعجاز قرآن است که مباحث به گونه ای بیان شده که هزاران بار می شود از مباحث و معارف قرآنی برداشت های پویایی داشت.
 
وی حق و باطل را دو جریان اصیل و مهم تاریخ بشریت توصیف کرد و با بیان این که نگاه جریانی به حق و باطل می تواند راهبردها و کارکردهای متعددی را به دنبال داشته باشد، اظهار داشت: اگر به مباحث حق و باطل نگاه دقیق و درستی داشته باشیم، شاهد استخراج های ویژه ای در حوزه های معارفی خواهیم بود.
 
این مقام مسوول با بیان این که اگر انسان بتواند ارتباط اجزاء و لایه ها و ابعاد مختلف حق و باطل را به درستی تشخیص دهد، اصول و فروع را به خوبی از هم بازشناسی خواهد کرد ، اظهار داشت: استخراج اصول هنر مانوس یافتگان با کلام و بیان قرآنی است.
 
وی با اشاره به این که در قرآن کریم آیات متعددی در رابطه با فلسفه آفرینش وجود دارد، به فرازهایی از آیات مختلف قرآن از جمله سوره نور اشاره و با بیان این که مهمترین آیات مربوط به فلسفه آفرینش در آیات این سوره مبارکه نازل شده است، خاطرنشان کرد: فلسفه آفرینش رحمت الهی است.
 
محمدیان مسیر عبودیت را بهترین و والاترین مسیر بهره مندی از فیوضات الهی توصیف کرد و با بیان این که رحمت واسعه الهی مشمول تمام انسان ها می گردد، اظهار داشت: رحمت خاص الهی مخصوص مومنان است و مسیر بهره مندی از این رحمت ها قرار گرفتن در جاده عبودیت است.
 
وی به ثمره عبودیت در نگاه قرآن اشاره کرد و با تاکید بر این که تجلی عبودیت، در هم کوبیدن حق و حقانیت بر سر جهل و باطل است، یادآور شد: فلسفه تمام آفرینش برای رسیدن به علم است؛ تا علم وجود انسان را فراگرفته او را در مسیر آسمانی شدن قرار دهد.
 
محمدیان با بیان این عبودیت در عین سوق دادن انسان به مسیر حق، پایداری آدمی در جبهه حق را استوار می سازد، خاطرنشان کرد: عملیات وعده صادق اسطوره شکست ناپذیری رژیم صهیونیستی را در هم شکست و جبهه باطل را زبون و درمانده ساخت.
 
وی تصریح کرد: سنت الهی بر این امر استوار است که در تقابل و رویارویی حتمی حق و باطل، هرگاه اهل حق خالصانه و با ایمانی استوار ایستادگی نمایند، پیروز میدان‌ها خواهند شد و همچون پتکی حق بر سر باطل فرو خواهد آمد.
 
 
در بخش دیگری از برنامه، نقد فیلم های هالیوودی با تولید محتوای آخر الزمانی توسط دکتر قریبی در سالن آمفی تئاتر مدافعان سلامت مجتمع صندوق رفاه خزرآباد ساری با حضور اساتید واعضای هیات علمی دانشگاههای علوم پزشکی انجام شد که با استقبال خوبی از سوی شرکت کنندگان همراه بود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *