0

گردشگری سلامت در قم تقویت می شود/ اختصاص 20 دستگاه دیالیز و لزوم انجام پیوند کلیه در قم

گردشگری سلامت در قم تقویت می شود/ اختصاص 20 دستگاه دیالیز و لزوم انجام پیوند کلیه در قم
بازدید 19

به گزارش وبدا، دکتر بهرام عین اللهی در حاشیه این نشست با بیان اینکه اقدامات انجام شده در دو سال و نیم گذشته در دانشگاه علوم پزشکی قم، تحول آفرین بوده است، از افتتاح 30 پروژه حوزه سلامت در این استان در دولت مردمی به ارزش 940 میلیارد تومان خبر داد. 
 
وی افزود: در سفر رییس جمهور به استان قم، مرکز هدایت عملیات بحران (EOC)، مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC) و پایگاه اورژانس قم که توسط یکی از خیرین نیک اندیش حوزه سلامت در مسیر حرم تا حرم (مسجد مقدس جمکران تا حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها) ساخته شده  را افتتاح کردیم. همچنین چندین خانه بهداشت با حضور معاونان وزارت بهداشت در سطح این استان افتتاح شد. 
 
وزیر بهداشت از اضافه شدن 6 رشته مقطع جدید به دانشگاه علوم پزشکی قم در دولت مردمی خبر داد و گفت: امروز تصمیم گرفتیم دانشکده داروسازی در قم راه اندازی شود که موافقت اصولی راه اندازی این دانشکده وجود دارد و پس از آن باید با رعایت ضوایط و استانداردها، موافقت نهایی نیز اتخاذ شود. همچنین وزارت بهداشت موافق راه اندازی رشته بهداشت محیط و آموزش بهداشت در مقطع PHD به دانشگاه علوم پزشکی قم است. 
 
دکتر عین اللهی افزود: باتوجه به وجود صنایع مختلف از جمله صنایع غذایی، تولید تجهیزات پزشکی و محصولات آرایشی و بهداشتی در قم، امیدواریم این استان در تولید دارو به ویژه داروهای مورد نیاز کشور نقش موثری ایفا کند. 
 
وزیر بهداشت تاکید کرد: برای جبران کمبود پایگاه های اورژانس مورد نیاز در شهر قم مقرر شد این پایگاه ها با مراکز جامع خدمات سلامت ادغام شوند و بتوانند خدمات مورد نیاز را با تجمیع امکانات و زیرساخت ها ارائه کنند.
 
وی از تقویت گردشگری سلامت به عنوان یکی از برنامه های مهم وزارت بهداشت یاد کرد و با اشاره به زیارتی بودن و وجود حوزه های علمیه در شهر مقدس قم، گفت: امروزه گردشگران زیادی از کشورهای مختلف به قم سفر می کنند و نیاز است در گردشگری سلامت نیز برنامه جامعی از سوی دانشگاه علوم پزشکی قم تهیه و مجوزهای لازم برای پذیرش بیماران بین الملل به بیمارستانهای این استان، ارائه شود.
 
دکتر عین اللهی به تحصیل 140 دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی قم اشاره و خاطرنشان کرد: در کشورمان حدود 7 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه های علوم پزشکی در حال تحصیل هستند و سهم قم می تواند در این زمینه بیشتر باشد. 
 
وزیر بهداشت تاکید کرد: برای جبران کمبودهای تجهیزاتی دانشگاه علوم پزشکی قم تصمیمات خوبی گرفته و با اختصاص 20 دستگاه دیالیز به این استان موافقت شد البته امکان انجام پیوند کلیه حتما باید در قم فراهم شود تا بیماران کمتر به خدمات دیالیز نیاز پیدا کنند.
 
وی از پرداخت بخشی از مطالبات دانشگاه علوم پزشکی قم از بیمه سلامت در روزهای آینده خبر داد و گفت: مطالبات این دانشگاه از بیمه سلامت تا پایان بهمن ماه که حدود 55 میلیارد تومان بود در هفته آینده و مطالبات اسفندماه این دانشگاه تا دو هفته دیگر پرداخت می شود. 
 
دکتر عین اللهی از پروژه مرکز جامع سرطان قم به عنوان یکی از پروژه های مهم این استان یاد کرد و گفت: گسترش مراکز درمان سرطان در کنار پیشگیری از بروز سرطان، جزو سیاست های وزارت بهداشت در دولت مردمی است. امیدواریم با کمک وزارت بهداشت در ساخت و تجهیزات مورد نیاز، پروژه مرکز جامع سرطان قم تا پایان سال جاری به اتمام برسد. 
 
وزیر بهداشت یادآور شد: باتوجه به فعالیت شرکت های متعدد صنایع غذایی، آرایشی و بهداشتی در استان قم، گسترش آزمایشگاه جامع غذا و دارو در این استان در دستور کار قرار گرفته است که فضای این آزمایشگاه افزایش می یابد. 
 
وی از راه اندازی مجتمع آموزشی و کلاس های درسی در دانشگاه علوم پزشکی به منظور جبران نیازهای مربوط به فضاهای آموزشی خبر داد و گفت: این مجتمع با استفاده از روش های زودبازده و سازه های سبک در دانشگاه علوم پزشکی قم ایجاد می شود تا مشکلات مربوط به کمبود کلاس های درسی و فضاهای آموزشی، برطرف شود.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *