0

نیمی از سودانی‌ها به شدت نیازمند کمک هستند

نیمی از سودانی‌ها به شدت نیازمند کمک هستند
بازدید 38

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «تدروس آدهانوم گبریسوس» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی (WHO) امروز شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که نیمی از ساکنان سودان به شدت به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.
گبرسیوس تاکید کرد: با وجود نیازهای فراوان، توجه کافی از سوی جامعه بین‌الملل به این بحران هولناک صورت نمی‌گیرد.
همچنین مدیرکل سازمان بهداشت جهانی گزارش داد که نیازهای بهداشتی درمانی فراوانی در سودان وجود دارد، به گونه‌ای که ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار کودک سودانی با سوءتغذیه دست‌وپنجه نرم می‌کنند.
گبرسیوس تصریح کرد که میلیون‌ها سودانی به ویژه در استان دارفور کمک‌های بشردوستانه را به صورت مستقیم دریافت نمی‌کنند.
همچنین مدیرکل سازمان بهداشت جهانی از طرف‌های درگیری در سودان خواست که امنیت دسترسی کارکنان این سازمان به تمامی منطقه‌های آسیب‌دیده از درگیری را فراهم کنند تا سازمان بهداشت جهانی بتواند از اقشار مستضعف این کشور حمایت کند.
روز گذشته نیز مارتین گریفیتس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشردوستانه در یادداشتی هشدار داد که ممکن است طی ماه‌های پیشرو نزدیک به ۵ میلیون نفر در برخی منطقه‌های سودان دچار قحطی و گرسنگی فاجعه‌بار بشوند.
همچنین بر اساس گزارش‌های سازمان ملل متحد نزدیک به ۲۵ میلیون سودانی یعنی نیمی از جمعیت این کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.
گفتنی است از ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به فرماندهی ژنرال حمیدتی با یکدیگر درگیر شدند.
در نتیجه این درگیری‌ها ۱۳ هزار و ۹۰۰ سودانی جان خود را از دست دادند و حدود ۸ میلیون نفر دیگر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند که بزرگ‌ترین آوارگی در میان کشورهای جهان به شمار می‌آید.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *