0

با دیدن حجم ویرانی‌ها در بیمارستان شفای غزه شوکه شدیم

با دیدن حجم ویرانی‌ها در بیمارستان شفای غزه شوکه شدیم
بازدید 56

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، سازمان پزشکان بدون مرز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که با دیدن خسارت‌های وارده به بیمارستان شفای نوار غزه در اثر حمله‌های رژیم صهیونیستی و تخریب کامل آن در غرب شهر غزه شوک زده شده است.
در این بیانیه تاکید شده است: ما با دیدن تبدیل شدن این بیمارستان به خرابه بعد از گذشت ۱۴ روز از حمله‌های نیروهای اسرائیلی شوکه شدیم.
سازمان پزشکان بدون مرز بیان کرد: بدین ترتیب فعالیت‌های بزرگترین بیمارستان در نوار غزه متوقف شده است. با توجه به حجم گسترده ویرانی‌ها ساکنان نوار غزه تنها می‌توانند به خدمات پزشکی محدود در شمال این باریکه دسترسی داشته باشند.
در این بیانیه آمده است: در روزهای حمله اسرائیلی‌ها به بیمارستان شفا دسترسی به داخل این بیمارستان غیرممکن شده بود و بیماران بستری در آن نتوانستند به درمان‌های لازم دست پیدا کنند.
پیش از این اظهارات منابع پزشکی نوار غزه، جزئیات تکان‌دهنده‌ای از عمق جنایت رژیم صهیونیستی در مجتمع بیمارستانی شفا را فاش کرد. در همین رابطه دکتر صالح الهمس مدیر بخش پرستاری در بیمارستان اروپایی غزه به پایگاه خبری الجزیره گفت که با ویرانی بیمارستان شفا توسط رژیم صهیونیستی، بخش بهداشت غزه دست کم ۸۰۰ تخت بیمارستانی و ۱۰۰ دستگاه دیالیز کلیه را از دست داده است.
این منبع پزشکی غزه اعلام کرد که با توقف فعالیت‌های بیمارستان شفا یک سوم خدمات پزشکی و درمانی در غزه از بین رفت.
وی با اشاره به اینکه پیکر صدها شهید فلسطینی در بیمارستان شفا یافت شده، تاکید کرد که اسرائیل به صورت روشمند به دنبال تخریب زیرساخت‌های درمانی در غزه است.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *