0

کمیته دانشگاهی مرگ کودکان ۵۹ – ۱ ماهه برگزار شد

کمیته دانشگاهی مرگ کودکان ۵۹ - ۱ ماهه برگزار شد
بازدید 26

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از برگزاری کمیته دانشگاهی علت مرگ کودکان یک تا ۵۹ ماهه خبر داد.

دکتر محمدرضا مجدی در گفت و گو با وب دا گفت: بخش عمده ای از علل مرگ کودکان زیر ۵ سال، سوانح و حوادث است که از مرگ های قابل پیشگیری می باشد. در راستای کاهش مرگ کودکان در این گروه سنی باید مشاوره های لازم جهت مادران دارای کودک زیر۵سال، در خصوص پیشگیری از سوانح و حوادث در کودکان صورت گیرد.

وی ضمن تشکر از تمامی کارکنان دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در بخش های مختلف که برای دستیابی به هدف ارتقای سلامت جامعه می کوشند، ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به عنوان متولی سلامت جامعه وظیفه مهم صیانت از جان کودکان را بر عهده دارد بنابراین این موضوع باید باحساسیت بیشتری پیگیری شود.

سرپرت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به اهمیت سلامت مادر و کودک در حوزه سلامت اشاره کرد و بیان داشت: یکی از اقدامات مهم در جهت کاهش میزان سوانح و حوادث دریافت آموزش های صحیح توسط والدین است بنابراین از کلیه والدین محترم درخواست می کنم برای دریافت آموزش های لازم و انجام مراقبت های دوره ای کودک خود به نزدیکترین پایگاه سلامت یا خانه بهداشت مراجعه نمایند.

دکتر حامد جزجلالیان در ادامه افزود: این کمیته در راستای بررسی علل مرگ کودکان در جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور و با هدف هم اندیشی در ارائه راهکارها و پیشنهادات به منظور انجام مداخلات لازم برگزار شده است.

این کمیته با حضور سرپرست دانشگاه، معاون درمان، رییس بیمارستان حکیم، مدیر گروه بخش اطفال بیمارستان حکیم و نماینده هایی از معاونت درمان و بیمارستان حکیم، مدیر شبکه بهداشت و درمان فیروزه، مدیران گروه و دیگرکارشناسان معاونت بهداشت به همت واحد سلامت کودکان گروه جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس در تاریخ نهم اسفند ماه سال جاری در محل دفتر سرپرست دانشگاه برگزار شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *