0

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: ۶۴۸۷ دانش‌آموز بوشهری در اولین جشنواره دانش‌آموزی ایران، جوان بمان شرکت کردند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:
۶۴۸۷ دانش‌آموز بوشهری در اولین جشنواره دانش‌آموزی ایران، جوان بمان شرکت کردند
بازدید 23

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۶ هزار و ۴۸۷ دانش‌آموز بوشهری در اولین جشنواره دانش‌آموزی ایران، جوان بمان شرکت کردند.
دکتر قاسم برجوئی‌فرد در نشست هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: برگزاری باشکوه اولین جشنواره دانش‌آموزی ایران، جوان بمان در راستای فرهنگ‌سازی موضوع جوانی بوده است.

وی تصریح کرد: در اولین جشنواره دانش‌آموزی ایران، جوان بمان در استان بوشهر ۷ هزار و ۵۳۳ اثر به جشنواره ارسال شد.

دکتر برجوئی‌فرد اظهار داشت: ۷۱۱ هزار و ۶۰۱ نفر در پویش ملی دیابت و فشارخون در جمعیت ۱۸ سال به بالای استان بوشهر شرکت کردند که از این تعداد ۲۲۰۸ نفر مشکوک به دیابت، ۵ هزار و ۵۷۰ نفر مشکوک به فشارخون بالا، ۱۲ هزار و ۵۰۹ نفر شناسایی‌شده مبتلا به پره دیابتیک و ۱۴۴ هزار و ۲۴۹ شناسایی‌شده مبتلا به پیش فشارخون بالا بودند.

وی تصریح کرد: افراد مبتلا به دیابت ۲ هزار و ۳۸۴، افراد مبتلا به فشارخون بالا ۳ هزار و ۲۶۲ بوده‌اند و همچنین درصد پوشش این پویش ملی در استان بوشهر حدود ۸۹ درصد بوده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از پیاده‌سازی برنامه سلامت خانواده (پزشکی خانواده و نظام ارجاع) از اردیبهشت‌ماه سال جاری در استان بوشهر خبر داد و گفت: با اجرای فاز اول برنامه سلامت خانواده (پزشکی خانواده و نظام ارجاع) در شهر برازجان،

۱۲۵ هزار و ۵۴۳ نفر از جمعیت آن شهر تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه مجموع پایگاه‌های موردنیاز در شهر برازجان ۴۲ پایگاه است افزود: فضای تامین‌شده جهت پایگاه‌ها با احتساب ۴ فضای استیجاری و یک پایگاه دولتی مجموع پایگاه‌های آن شهر به ۳۷ پایگاه رسیده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: پایگاه‌های فعال با توجه به نیروی انسانی موجود در شهرستان در حال حاضر فضای موجود در آن شهر ۲۹ پایگاه فعال است.

وی از اجرای فاز دوم برنامه سلامت خانواده (پزشکی خانواده و نظام ارجاع) در شهرهای کنگان، خورموج، گناوه نیز خبر داد و افزود: گناوه با جمعیت ۸۶ هزار و ۳۱۶، کنگان با جمعیت ۶۶ هزار و ۱۵۹ و خورموج ۴۶ هزار و ۵۴ تحت پوشش این برنامه قرار گرفتند.

دکتر برجوئی فرد اضافه کرد: فضای فیزیکی موردنیاز در اجرای فاز دوم این طرح ۲۹ پایگاه سلامت در گناوه، ۲۲ پایگاه در کنگان و ۱۶ پایگاه در خورموج است.

انتهای پیام/م.غ ۱۰۲۳

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *