0

آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به همشهریان، زائرین و مسافران نوروز هستیم

آماده ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به همشهریان، زائرین و مسافران نوروز هستیم
بازدید 27

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در نخستین نشست خود با اصحاب رسانه از آمادگی دانشگاه برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی خبر داد.

به گزارش وب دا، دکتر محمدرضا مجدی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات و تشکر از خبرنگاران و اصحاب رسانه، خدمت به زائرین و مسافرین را از وظایف مهم دانشگاه برشمرد و ابراز امیدواری کرد با تعامل و همکاری بیش از پیش اصحاب رسانه در جهت ارائه خدمات بیشتر و بهتر حرکت کنیم.

وی ضمن معرفی و سوابق مدیریتی خود در دانشگاه های علوم پزشکی مشهد، خراسان شمالی، سازمان انتقال خون و وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: توفیق خدمت به مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان، میان جلگه و مسافرینی که از مسیر این شهرها عبور می کنند برای بنده افتخار بزرگی است و امیدوارم با کمک همه شما و همکارانم در حوزه های مختلف دانشگاه، در این مسیر موفق باشیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با بیان خدمات دولت سیزدهم از جمله کنترل بیماری کرونا، تامین تجهیزات برای مراکز درمانی و نیز جایگزینی تجهیزات فرسوده از محل اعتبارات و وام بانک جهانی از جمله برای حوزه سلامت نیشابور و

نیز تلاش برای رفع کمبود تخت های بیمارستانی در کشور را از جمله اقدامات شاخص دولت برشمرد و افزود: در این مدت دولت سیزدهم ۸ هزار تخت بیمارستانی  درکل کشورراه اندازی نموده  است و پیش بینی شده است پایان دولت سیزدهم ۱۶ هزار تخت دیگر نیز به بهره برداری برسدکه بیمارستان عطار نیشابور راهم شامل خواهد شد.

مقام عالی حوزه سلامت نیشابور در ادامه با بیان اینکه بحث سلامت خانواده و نظام ارجاع از دیگر اقدامات مهم انجام شده است و پیگیری آن از اولویت هاست گفت: این طرح اخیرا به عنوان ابتکار جمهوری اسلامی ایران ثبت جهانی شده است و سازمان جهانی بهداشت نیز پذیرفت که می تواند برای سلامتی مردم بسیار موثر باشد.

دکتر مجدی در خصوص برنامه های نوروزی دانشگاه علوم پزشکی نیشابور و خدمت رسانی به مردم و مسافران گفت: سعی داریم تا حد ممکن خدمات ارائه شده به مردم به ویژه اورژانس دچار اختلال نشود. در نیشابور پایگاه های اورژانس ۱۱۵، بیمارستان های فعال نیشابور ارائه خدمت خواهند داشت همچنین در معاونت بهداشت طرح بسیج سلامت نوروزی از  اسفند ۱۵ تا ۲۵ فروردین درحال اجراست و برنامه ریزی شده در این مدت ۷۶ بازرس بهداشت محیط وحرفه ای نیشابور درقالب  ۱۷ تیم از ساعت ۸ صبح الی ۸ شب بازرسی های منظم از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی، رستوران ها و …را انجام دهند علاوه بر این در صورت ضرورت حتی بعد از ساعت ۸ شب نیز بازدیدها و بازرسی هایی صورت خواهد گرفت.

وی در ادامه افزود: کارکنان معاونت غذا و دارو نیز بازرسی هایی از کارخانجات و داروخانه ها خواهند داشت؛ در شهرستان های فیروزه، زبرخان و میان جلگه درمانگاه های شبانه روزی و اورژانس ۱۱۵ خدماتی را ارائه خواهند داد؛ سامانه تلفنی شبانه روزی ۱۹۰ نیز برای دریافت شکایات مردمی در خصوص مسایل بهداشتی در نظرگرفته شده است؛ اطلاع رسانی در خصوص مراکز فعال، داروخانه ها، حضور پزشکان و متخصصان در سطح شهر نیشابور نیز توسط روابط عمومی دانشگاه انجام خواهد شد؛ خدمات دندان پزشکی در بیمارستان حکیم فعال و در صورت نیاز به دریافت خدمات اورژانسی ارائه خدمت صورت خواهد گرفت همچنین از ۳۳ پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی، ۲۲ پایگاه جاده ای، ۱۰پایگاه شهری، یک اورژانس هوایی، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۴ دستگاه موتورلانس ارائه خدمات خواهند داشت.

دکتر مجدی در ادامه افزود: برای دانشگاه علوم پزشکی نیشابور زحمات زیادی کشیده شده اما در جایگاهی که باید باشیم نیستیم و عقب هستیم. جایگاه نیشابور نسبت به مرکز استان باید همانند جایگاه بابل به ساری باشد. امیدواریم در آینده بتوانیم رشته های دندان پزشکی و رشته های دیگر را بیاوریم. اکنون اول راه هستیم و کار زیاد است. آخرین نشست خبری سال ۱۴۰۲ با اصحاب رسانه با حضور سرپرست دانشگاه، معاونین توسعه، بهداشت، درمان، غذا و دارو، اورژانس مدیران بیمارستان های حکیم و ۲۲ بهمن و سرپرست وکارشناسان روابط‌عمومی دانشگاه، شنبه ۲۶ اسفند ماه در محل سالن مدافعان سلامت بیمارستان ۲۲ بهمن برگزار شد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *