0

کسب رتبه نخست کشوری اهدای عضو توسط دانشگاه علوم پزشکی نیشابور

کسب رتبه نخست کشوری اهدای عضو توسط دانشگاه علوم پزشکی نیشابور
بازدید 51

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی از کسب رتبه نخست کشوری اهدای عضو سال ۱۴۰۲، در بررسی مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، توسط دانشگاه علوم پزشکی نیشابور خبر داد.

دکتر محمد توحیدی در تکمیل این خبر گفت: در سال گذشته با ۲۲ مورد اعزام بیمار مرگ مغزی و شاخص اهدای عضو(PMP) ۴۱/۵ ٪ ؛ جایگاه اول کشوری در بین ۶۳ دانشگاه و دانشکده علوم پزشکی کشور به این دانشگاه اختصاص یافت.

معاون درمان این موفقیت را مرهون یک کار تیمی دانست و افزود: فرآیند اهدای عضو شامل مراحل مختلفی چون شناسایی به موقع و معرفی بیمار مرگ مغزی، انجام به موقع اقدامات پاراکلینیک، مراقبت های پزشکی و پرستاری مناسب اهداکننده در بخش های مراقبت ویژه بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه و همچنین مصاحبه صحیح و اصولی با خانواده اهداکننده برای کسب رضایت و در نهایت اعزام بیمار به بیمارستان منتصریه مشهد می باشد که با انسجام و همدلی دست اندرکاران این امر مقدس و البته عنایت ویژه پروردگار، در سال های اخیر شاخص اهدای عضو در نیشابور روند افزایشی داشته و جایگاه های برتر کشوری از آن دانشگاه علوم پزشکی نیشابور شده است.

این مسئول اظهار کرد: عنصر زمان در فرآیند اهدای عضو از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که اعزام بیمار مرگ مغزی در کوتاه ترین زمان ممکن، منجر به حفظ ارگان های پیوندی و پیشگیری از مرگ بیماران در انتظار پیوند خواهد شد. از این رو رضایت خانواده ها و تسریع در تصمیم گیری به اهدای عضو بیمار، نقش بسیار مهمی در وقوع امر خداپسندانه اهدای عضو دارد.

وی با بیان این که هر فوتی منجر به مرگ مغزی نمی شود و این مقوله به صورت نادر رخ می دهد گفت: بیماران مرگ مغزی افراد برگزیده ای هستند که با اعضای خود زندگی دوباره به همنوعان خود می بخشند؛ به یقین در دنیا و آخرت از جایگاه ویژه ای برخودار خواهند شد و خانواده های این عزیزان که علی رغم تالمات روحی، تصمیم به اهدای اعضای عزیزشان می گیرند از این قاعده مستثنی نیستند.

دکتر توحیدی ضمن قدردانی از خانواده های ایثارگر اهداکننده خاطرنشان کرد: ازخودگذشتگی این عزیزان منزلت ویژه ای به آنان در آحاد مختلف جامعه بخشیده است لذا اینجانب به عنوان یک خادم سلامت، سر تعظیم در برابر این خانواده ها فرود آورده و از خداوند متعال، صبر و آرامش را برای ایشان خواهانم.

وی در ادامه ابراز کرد: بر خود لازم می دانم این فرصت را غنیمت شمرده و از تلاش دست اندرکاران فرآیند اهدای عضو منجمله پزشکان متخصص و سوپروایزران و پرستاران بخش های درگیر، روسای بیمارستان ها، همکاران اورژانس پیش بیمارستانی، همکاران پشتیبانی(نقلیه و خدمات) و مسئول امور پیوند معاونت درمان سرکارخانم محبوبه قدمگاهی که بی دریغ و مستمر در راستای ارتقای شاخص اهدای عضو در نیشابور بزرگ همواره کوشیده اند تشکر و قدردانی نمایم. همچنین از همکاری و همراهی مسئولین امر اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به ویژه بیمارستان پیوند عضو منتصریه در مشهدمقدس تشکر می کنم.

معاون درمان دانشگاه در پایان ضمن دعوت از هموطنان برای مشارکت در امر مقدس و معنوی اهدای عضو، در تشریح راه های دریافت کارت عضویت عنوان کرد: یکی از این روش ها مراجعه به سایت

ehdacenter.ir

و ثبت نام در قسمت کارت اهدای عضو و روش دوم ارسال کد ملی به شماره پیامک ۳۴۳۲ می باشد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *