0

تشریح عملکرد دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در طرح سلامت نوروزی

تشریح عملکرد دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در طرح سلامت نوروزی
بازدید 26

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیشابور به بیان عملکرد دانشگاه در طرح سلامت نوروزی از بیست و پنجم اسفند سال گذشته تا پانزدهم فروردین ۱۴۰۳ پرداخت.

دکتر محمدرضا مجدی ضمن تشریح اقدامات و عملکرد دانشگاه در ایام تعطیلات نوروز گفت: معاونت های توسعه، درمان، بهداشت، غذا و دارو و فوریت‌های پزشکی در این ایام به‌صورت فعال با حضور معاونان و مدیران ارشد دانشگاه به نظارت مستقیم به خدمت رسانی به مسافران و همشهریان پرداختند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در تشریح فعالیت‌های انجام شده در طرح سلامت نوروزی گفت: در این ایام ۵ هزارو ۸۳ نفر به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی ۲۲ بهمن مراجعه کردند که از این تعداد دو هزارو ۸۴۶ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و دو هزارو ۲۳۷ نفر در اورژانس این بیمارستان بستری شدند؛ همچنین ۵ هزارو ۳۶۸ نفر به اورژانس مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی حکیم مراجعه کردند و تعداد ۵ هزارو ۲۳۷ بیمار در بخش‌های درمانی این مرکز بستری شده اند.

دکتر مجدی افزود: در بخش اورژانس پیش بیمارستانی در این ایام ۳۷۰ مصدوم تصادفی و ۹۳۵ غیر تصادفی به اورژانس مراکز درمانی منتقل شدند که شمار مصدومان تصادفی درمان شده در محل حادثه ۱۳۳ نفر و بیماران غیرتصادفی درمان شده در محل ۵۱۸ نفر بوده است.

به گفته مقام عالی حوزه سلامت نیشابور در این ایام ۵ هزارو ۹۵۲ تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی گرفته شده است و همچنین ۵۱۹ نفر در حوادث ترافیکی و یک هزارو ۴۹۷ نفر در حوادث غیرترافیکی مصدوم شده‌اند‌ و علاوه بر آن تعداد اعزام آمبولانس‌ها یک هزارو ۷۷۶ مورد بوده است و تعداد کل خدمات ارائه شده دو هزارو ۱۶مورد است.

وی همچنین گفت: یکی از فعالیت‌های انجام شده در طرح بسیج سلامت نوروزی بازدید از بیمارستان‌ها و پایگاه‌های اورژانس پیش بیمارستانی و مراکز بهداشتی و درمانی بود که در تعطیلات نوروزی امسال، ۱۰۳ مورد بازدید از بیمارستان ها و پایگا های اورژانس و بیش از ۴۱ بازدید از واحد های فعال نظیر پایگاه های بهداشت، کلینیک ها، خانه های بهداشت و ۵۸ بازدید از مراکز خدمات جامع سلامت فعال صورت گرفته است.

دکتر مجدی با اشاره به خدمات بهداشتی ارائه شده در این ایام، خاطرنشان کرد: ۲۱هزارو۱۲۱ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع موادغذایی واماکن عمومی و ۸۳۷ مورد آزمایش مواد غذایی و آب توسط کارشناسان اداره غذا دارو یابهداشت محیط انجام شده است و همچنین ۱۷ هزارو۳۵۰کیلوگرم مواد غذایی فاسد معدوم و۳۴ مرکز غیربهداشتی پلمب شده است.

دکتر مجدی افزود: مدیران و کارشناسان در معاونت غذا و دارو در این ایام با انجام ۲۲۱ مورد بازدید از داروخانه ها، کارخانجات مواد غذایی،آرایشی و بهداشتی، طبیعی، سنتی و مکمل‌ و تجهیزات به خدمت رسانی پرداختند و تعداد پاسخگویی به شکایات وسوالات و مسائل دارویی ۱۲۹ مورد بوده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در پایان از تلاش تمامی خادمان سلامت دانشگاه در ارایه خدمات هر چه بهتر به همشهریان و مسافران عزیز تقدیر و‌تشکر کرد.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *