0

تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به مناسبت روز مدارک پزشکی

تبریک رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان به مناسبت روز مدارک پزشکی
بازدید 18

وبدا؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری با صدور پیامی، فرارسیدن ۱۷ اردیبهشت‌ماه “روز فناوری اطلاعات سلامت و مدارک پزشکی” را تبریک گفت.

به گزارش وبدا؛ در پیام دکتر محمدحسین اعرابی آمده است:

“فناوری اطلاعات سلامت یکی از با ارزشترین اهرم‌های برنامه ریزی و تصمیم گیری های مدیریتی در رده های اقتصادی، بهداشتی، آموزشی و پژوهشی می باشد، از این رو درک اهمیت والای آن به مثابه توسعه تفکر و بینش اطلاعاتی است.

در سازمان‌های مراقبت سلامت مثل بیمارستان یکی از منابع اصلی اطلاعات مراقبت سلامت، پرونده پزشکی بیمار است و به عنوان مهمترین و غنی ترین منبع اطلاعاتی مطرح است.

پرونده پزشکی بیمار مهم ترین ابزار ذخیره و بازیابی اطلاعات و آنالیز مراقبت های بهداشتی و درمانی است و بیانگر کلیه اطلاعات مربوط به تاریخچه بهداشتی بیمار، بیماری ها، مخاطرات بهداشتی، تشخیص ها، آزمایشات، معاینات، روش های درمانی، سیر بیماری، پاسخ بیمار به درمان، پیگیری و … می باشد.

مدارک پزشکی (Medical Record) عبارت از اوراق و مدارکی است به ضرورت خدمات پزشکی و پیراپزشکی داده شده به بیمار در یک مرکز بهداشتی و درمانی تهیه و برای مقاصد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

اینجانب فرارسیدن ۱۷ اردیبهشت ماه “روز فناوری اطلاعات سلامت و مدارک پزشکی” را بر تلاشگران عرصه حفظ و حراست از اسناد و مدارک هویتی و متولیان نگهداری پرونده های پزشکی مراکز بهداشتی، درمانی و بیمارستان های تابعه دانشگاه تبریک عرض می نمایم و از خداوند متعال برای این عزیزان سلامتی و صحت را خواستارم.”

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *