0

اجرای مراسم نمادین ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه روتین واکسیناسون کودکان در نیشابور

اجرای مراسم نمادین ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه روتین واکسیناسون کودکان در نیشابور
بازدید 11

سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور از آغاز طرح چند مرحله‌ای واکسیناسیون پنوموکوک برای کودکان در نیشابور همزمان با کشور خبر داد و گفت: اجرای واکسیناسیون پنوموکوک از روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت در نیشابور آغاز شد.

به گزارش وب دا؛ دکتر حامد جزجلالیان افزود: سالیانه حدود ۵۱ هزار نفر به این عفونت باکتریایی مبتلا می شوند، ۱۵ هزار نفر بستری و حدود یک هزار و ۳۷۰ نفر متاسفانه فوت می شوند.

وی همچنین با تشکر از تلاش های بهوروزان و مراقبین سلامت در فرایند واکسیناسیون خاطرنشان کرد: در سال گذشته، ۱۳۸هزار و ۲۶۵ دوز واکسن به همّت باین عزیزان تزرریق شده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیشابور همچنین در آیین رونمایی از واکسن پنوموکوک افزود: امروز شاهد آن هستیم که یک واکسن جدید برای پیشگیری از بیماری های ناشی از میکروب پنوموکوک به پوشش واکسیناسیون در کشور افزوده شده است، که نشان دهنده اهمیت پیشگیری از بیماری های واگیر می باشد ضمن این که در سال های اخیر به بیماری های غیر واگیر بیشتر پرداخته شده است و نباید از اهمیت بیماری های واگیر غافل ماند.

دکتر محمدرضا مجدی ادامه داد: از طریق واکسن پنوموکوک از طیف وسیعی از عفونت های ناشی از آن و در آینده ای نزدیک با ورود واکسن روتاویروس از بیماری های اسهالی ناشی از آن پیشگیری به عمل می آید.

وی با تشکر از خادمان گمنام سلامت در معاونت بهداشت اظهار کرد: کار کارکنان در حوزه بهداشت قداست خاصی دارد و انجام واکسیناسیون توسط این تلاش گران علاوه بر پیشگیری از مرگ و میر موجب کاهش موارد بستری ناشی از این بیماری ها و کاهش هزینه ناشی از آن می شود.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی نیشابور همچنین بر اهمیت پرداختن و توجه به بیماری های غیرواگیر اشاره کرد و گفت: با تغییر الگوی عادات غذایی، افزایش تحرک، کاهش مصرف دخانیات و مدیریت استرس می توان از این بیماری ها پیشگیری بعمل آورد.

دکتر مجدی در پایان بر اهمیت حوزه بهداشت و درمان و گستردگی وظایف دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اشاره و تصریح کرد: از ابتدای تولد تا مرگ، افراد در ارتباط نزدیک با حوزه سلامت هستند و وظایف دانشگاه بسیار گسترده است و چنانچه به یک بخش پرداخته می شود بدین معنا نیست که سایر بخش ها اهمیت کمتری دارد متاسفانه دانشگاه در حوزه زیرساخت های درمانی، آموزشی و غذا و دارو و… نیاز به تلاش مضاعف برای جبران عقب ماندگی ها دارد که تمام تلاش خود را بکار می گیریم که عقب ماندگی ها را در حد توان جبران کنیم تا بتوانیم خدمات شایسته تری را به مردم شریف نیشابور ارایه دهیم.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *