0

تامین و ارائه خدمات سلامت مستلزم همکاری‌های میان‌بخشی و مشارکت دیگر دستگاه‌ها و نهادها

تامین و ارائه خدمات سلامت مستلزم همکاری‌های میان‌بخشی و مشارکت دیگر دستگاه‌ها و نهادها
بازدید 19

به گزارش وبدا، دکتر سید حمید جمال‌الدینی در این بازدید با تبریک میلاد باسعادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی، روز اکرام و تکریم خیرین، خطاب به مسئولان و بانیان ایجاد این همراه سراها گفت: این اقدام شما در راستای فرموده مقام معظم رهبری است که هیچ خانواده‌ای افزون بر رنج بیماری، نباید متحمل رنج دیگری شود. 
 
وی گفت: این قبیل کارها موجب ایجاد آرامش در خانواده‌های بیماران و افزایش امید به زندگی و کوتاه‌شدن روند درمان بیماران می‌شود.
 
معاون حقوقی و امور مجلس وزیر بهداشت با پرداختن به نیات و رویکردهای خیرین افزود: بیش‌تر کسانی که خود به طور مستقیم وارد کار شده‌اند، معمولا تجربه برخورد نزدیک با بیماری و گرفتاری‌های جانبی آن را داشته‌اند. در واقع استیصال عامل و نقطه اتصال این عزیزان شده است و به جای ناامیدی و بریدن از دنیا، به امر خیر و یاری رساندن به هم‌نوعان پرداخته‌اند.
 
وی در ادامه با تاکید بر دستور وزیر بهداشت مبنی بر تجلیل از خیرین گفت: اقدام  دست‌اندرکاران این همراه‌سراها بسیار درخور توجه است. برای نمونه این بزرگواران با راه‌اندازی چند همراه‌سرا در نزدیکی یکی از بیمارستان‌های مهم تهران، توانسته‌اند با مشارکت نزدیک به ۱۰هزار خیر، فرصت بیش از ۱۰۰هزار شب‌اقامت برای نیازمندانی که اکثرا از مناطق کم‌برخوردار بوده‌اند، فراهم آورند که کاری ارزشمند، درخور توجه و شایسته تجلیل و تقدیر است.
 
معاون وزیر بهداشت با اشاره به نام‌گذاری شعار امسال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردمی گفت: رییس جمهور هم در نشست رمضانی خود با خیرین تاکید کردند که خیرین شریک راهبردی دولت محسوب می‌شوند و این تاکیدی مضاعف بر رویکرد مشارکتی در دولت مردمی است. 
 
دکتر جمال‌الدینی با تاکید بر مولفه‌های اجتماعی موثر بر سلامت افزود: سلامت یک مساله چندبعدی است که تحت تاثیر عوامل مختلف قرار دارد و بیش از سه‌چهارم مسائل و تامین همگانی آن در اختیار تولیت نظام سلامت نیست.
 
وی تصریح کرد: تامین و ارائه خدمات سلامت مستلزم همکاری‌های میان‌بخشی و مشارکت دیگر دستگاه‌ها و نهادها در این مقوله مهم است و بخش‌های مختلف دولت، مجلس، نهادهای عمومی غیردولتی هم‌چون شهرداری‌ها و نهادهای مدنی و گروه‌ها باید در این مساله مشارکت کنند. 
 
وی در پایان خواستار بسط و گسترش تجربه‌های موفق با همکاری و مشارکت مسئولان و نهادهای مختلف شد.
 
گفتنی است در این دیدار که با همراهی مهندس حیدری‌پور، مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت، صورت گرفت، از مدیران و گردانندگان این همراه‌سراهای یادشده، آقایان و خانم‌ها دکتر مدرسی، شهیدی، آذرمند و شامخی تقدیر شد و آنها معضلات خود از قبیل مشکل آب و برق، الگوی استقرار و نحوه خدمت‌رسانی را مطرح و خواستار هم‌اندیشی و چاره‌جویی در این زمینه‌ها شدند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *