0

آیین تجلیل از پدر پیوند سلول های بنیادی در تفرش برگزار شد

آیین تجلیل از پدر پیوند سلول های بنیادی در تفرش برگزار شد
بازدید 24

به گزارش وبدا، دکتر سید حمید جمال الدینی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در این مراسم ضمن تبریک این مناسبت، افزود: پروفسور قوام زاده گنجینه‌ای علمی است که با اخلاق‌مداری، نیروهای متخصصی را در سراسر کشور تعلیم داده و الگوی علمی بزرگان و علما است.
 
وی در ادامه اظهار داشت: دستاوردهای دولت سیزدهم در سطوح گسترده و در حیطه‌های مختلف به‌ویژه نظام سلامت شایان توجه است، به‌طوریکه در این دولت بیش از شانزده هزار تخت بیمارستانی تجهیز شده و آماده خدمات‌رسانی به مردم است.
 
دکتر جمال الدینی با اشاره به اینکه تجهیزات به روز پزشکی در تمام سطح کشور و شهرستان ها از جمله تفرش وارد شده اند، ادامه داد: بخش دیگری از توسعه در حوزه‌ منابع انسانی و منابع متخصص است که ۲۵ هزار نیروی متخصص در کل کشور در حال خدمت بوده و دیگر شاهد صف‌های طولانی مردم در مراکز درمانی نیستیم.
 
معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت گفت: اکنون ۴۰۴۰ پروژه در حال توسعه داریم که ۲۱۰۰ پروژه در طی این سال‌ها تحویل و وارد مدار خدمت‌رسانی به هموطنان شده است.
 
دکتر جمال الدینی در ادامه از زحمات و تلاش های پروفسور قوام زاده قدردانی و سلامت، طول عمر و عزت ایشان را از درگاه خداوند آرزو کرد.
 
 
 پروفسور اردشیر قوام زاده نخستین دانشمندی است که در ایران، پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز از راه پیوند مغز استخوان و پیوند از طریق خون محیطی را به انجام رسانده و پایه‌گذار رشته خون و انکولوژی و پیوند مغز استخوان در کشور است و ساخت و راه اندازی مرکز سلول‌های بنیادی در بیمارستان شریعتی در سال ۱۳۶۹ با تلاش های ایشان به ثمر نشست.
 
مراسم نکوداشت و تجلیل از پروفسور اردشیر قوام‌زاده، صبح امروز پنجشنبه بیستم اردیبهشت ماه  با حضور دکتر سیدحمید جمال الدینی معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت‏، درمان و  آموزش پزشکی در تفرش برگزار شد.
در این مراسم دکتر مهرداد اسماعیلی مدیرکل امور مجلس، محمدجواد حیدری پور مدیرکل سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت‏، فرزاد مخلص‌الائمه استاندار استان مرکزی‏، ولی الله بیاتی نماینده تفرش، آشتیان و فراهان در مجلس شورای اسلامی، دکتر علیرضا امانی رئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی اراک و جمعی از مدیران وزارت بهداشت نیز حضور داشتند.

💬 نظرات خود را با ما در میان بگذارید

📜 قوانین ارسال نظرات کاربران
  • دیدگاه های ارسال شده شما، پس از بررسی توسط تیم ایران مدیکال منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی توهین، افترا و یا خلاف قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد منتشر نخواهد شد.
  • لازم به یادآوری است که آی پی شخص نظر دهنده ثبت می شود و کلیه مسئولیت های حقوقی نظرات بر عهده شخص نظر بوده و قابل پیگیری قضایی می باشد که در صورت هر گونه شکایت مسئولیت بر عهده شخص نظر دهنده خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *